Reklamacje i Roszczenia Przewoźnika Drogowego i Spedytora

Szkolenia transport i spedycja

Reklamacje i Roszczenia Przewoźnika Drogowego i Spedytora

2-dn. - 16h lekcyjnych

Prezentacja praktycznych przykładów na drodze reklamacji i roszczeń w transporcie i spedycji, czyli celem szkolenia jest:

  • uniknięcie błędów w obsłudze reklamacji,
  • określenie kompleksowych założeń sprawnego dochodzenia roszczeń,
  • określenie zadań i odpowiedzialności poszczególnych osób funkcyjnych,
  • prezentacja standardów obsługi klienta w działalności transportowo – spedycyjnej,
  • zapoznanie z wymogami prawnymi dotyczącymi reklamacji i roszczeń w transporcie i spedycji.

Metryczka szkolenia

  • Poznań
  • 2-dn. - 16h lekcyjnych
  • A: 1300.00 PLN+ 23% VAT
  • B:1050.00 PLN+ 23% VAT

Uczestnicy rynku transportowo – spedycyjno- logistycznego i powiązania między nimi:
  • Rynek usług transportowo – spedycyjnych
  • Prawne aspekty prowadzenia działalności transportowo – spedycyjnej
Zasady odpowiedzialności zawarte w podstawowych aktach prawnych:
  • Ustawa – Prawo przewozowe
  • Ustawa o transporcie drogowym
  • Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów CMR
  • Ustawa o czasie pracy kierowców
  • Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne OPWS 2002
  • Kodeks Cywilny
  • INCOTERMS 2010
  • Umowa Przewozu i Umowa Spedycji
Podział odpowiedzialności:
  • Podział odpowiedzialności za towar – nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku
  • Odpowiedzialność przewoźnika z innych tytułów
  • Ustalenie odszkodowania zgodnie z prawem przewozowym
  • Limity odpowiedzialności i wysokości odszkodowania
  • Ograniczenia i wyłączenia odpowiedzialności przewoźnika i spedytora
  • Odpowiedzialność w stosunku do zleceniodawcy oraz osób trzecich wynikających z OC Przewoźnika i Spedytora
  • Odpowiedzialność spedytora i umożliwienie zleceniodawcy dochodzenia roszczeń
Ryzyko szkód i roszczenia
  • Kiedy przechodzi ryzyko szkód w przesyłce – na nabywcę
  • Postępowanie w razie stwierdzenia uszkodzenia lub braku w przesyłce
  • Metodyka zarządzania kosztami działań (Activity-Based Management – ABM)
  • Reklamacje i roszczenia
  • Roszczenia i przedawnienie roszczeń
Zasady odpowiedzialności i składania reklamacji
  • Kto i na jakiej podstawie może składać reklamacje do przewoźnika?
  • Prawidłowy sposób składania reklamacji i rozstrzygania sporów
  • Reklamacje, prawo zastawu i zatrzymania
  • Odszkodowania i ich wysokości

Nabyte umiejętności

Uczestnik zdobędzie niezbędną wiedzę z zakresu rozwiązywania najczęstszych problemów związanych z reklamacjami, roszczeniami i ubezpieczeniami frachtów.

Dla kadry zarządzającej transportem, spedycją i osób funkcyjnych odpowiedzialnym za obsługę roszczeń i reklamacji w transporcie i spedycji.

Polecamy również: