Zarządzanie logistyczne przedsiębiorstwem

Szkolenia ogólnologistyczne

Zarządzanie logistyczne przedsiębiorstwem

2-dn. - 16h lekcyjnych

Szkolenie pokazuje, jak wielkie znaczenie ma w nowoczesnej firmie dobrze zorganizowany przepływ informacji i jakie korzyści daje firmom, jak ważna jest świadomość granicy opłacalności w logistyce i jak ważna jest świadomość ciągłego przepływu rzeczy i informacji (metodyka „push-pull”), w jaki sposób moja praca wpływa na pracę innych w obszarach logistyki (zapasy a magazyn, zapasy a transport, magazyn a koszty, planowanie produkcji a sprzedaż i zaopatrzenie, sprzedaż a pozostałe działy przedsiębiorstwa).

Omawiane w trakcie zajęć poszczególne problemy wsparte zostaną przykładami i kalkulacjami optymalizacyjnymi oraz przykładami rozwiązań z innych firm.

Cel szkolenia

  • Prezentacja podstaw zarządzania logistycznego w obszarach logistycznych gospodarki magazynowej, gospodarki zapasami oraz organizacji zabezpieczenia logistycznego w otoczeniu produkcji a także ze sposobami optymalizacji kosztów logistycznych w przed­siębiorstwie.
  • Pokazanie wzajemnych zależności i powiązań poszczególnych obszarów w systemie przedsiębiorstwa oraz znaczenia sprawnego systemu informacyjnego dla funkcjonowania poszczególnych obszarów.

Metryczka szkolenia

  • 05-06.10.2017
  • Poznań
  • 2-dn. - 16h lekcyjnych
  • A: 1300.00 PLN+ 23% VAT
  • B:1050.00 PLN+ 23% VAT

Rezerwuj on-line!
Wprowadzenie w problematykę logistyki
1h
  • definicja logistyki, jej historia i kierunki rozwoju,
  • podstawowe zadania logistyki w przedsiębiorstwie,
  • systemy logistyczne przedsiębiorstw,
  • rodzaje decyzji logistycznych,
  • planowanie logistyczne w przedsiębiorstwie.
Obsługa klienta w logistyce
1h
  • miejsce klienta w przedsiębiorstwie, jego wymagania i oczekiwania,
  • zasady opracowywania polityki i strategii obsługi klienta w przedsiębiorstwie,
  • współzależności logistyki i marketingu w obsłudze klienta.
Koszty logistyczne w przedsiębiorstwie
1h
  • pojęcie i klasyfikacje kosztów,
  • rachunek kosztów w przedsiębiorstwie a koszty logistyki,
  • kryteria podziału i przekroje strukturalne kosztów logistycznych,
  • możliwości redukowania kosztów logistycznych.
Gospodarka zapasami
4h
  • istota, rodzaje i znaczenie zapasów dla przedsiębiorstwa,
  • analiza i prognozowanie popytu w sferze zapasów,
  • elementy zapasów i koszty zapasów,
  • kształtowanie wielkości i struktury zapasów, zastosowanie Ekonomicznej Wielkości Zamówienia i jej wpływ na koszty zapasów,
  • zarządzanie zapasami w sieci,
  • pomiary i ocena zapasów.
Problematyka magazynowania
3h
  • cykl zarządzania magazynem i zakresy odpowiedzialności osób funkcyjnych,
  • istota i struktura magazynu oraz kosztów magazynowych,
  • analiza magazynowa,
  • operacje magazynowe,
  • projektowanie przestrzeni magazynowej i dobór wyposażenia,
  • lokalizacja magazynów pojedynczych oraz w sieci,
  • dokumentacja magazynowa,
  • budżetowanie magazynu i controling magazynowy.
Zarządzanie transportem
3h
  • strategia, planowanie i działania operacyjne w transporcie,
  • sposoby realizacji zadań transportowych w przedsiębiorstwie,
  • koszty transportu i granica opłacalności w transporcie,
  • planowanie realizacji zadań transportowych w przedsiębiorstwie,
  • podstawowe wskaźniki techniczno-ekonomiczne pracy transportowej.
Strategie logistyczne
1h
  • istota i rodzaje strategii logistycznych,
  • możliwości i sfery zastosowań poszczególnych strategii logistycznych,
  • wpływ zastosowania poszczególnych strategii na funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Model Rachunku Kosztów Działań ABC (Activity Based Costing)
2h
  • istota, etapy i poziomy zastosowania modelu ABC,
  • procedura zastosowania Rachunku Kosztów Działań,
  • ogólny rejestr miejsc powstawania kosztów,
  • pośrednie gromadzenie kosztów,
  • bezpośrednio alokowane wydatki,
  • procesy generujące koszty,
  • obiekty kosztowe,
  • rozliczanie kosztów na procesy i obiekty.

W wyniku realizacji szkolenia Uczestnik powinien

  • umieć znajdować właściwe narzędzia spośród dostępnych, a następnie umiejętnie je zastosować w ramach poprawy funkcjonowania gospodarki zapasami, magazynowej oraz organizacji zasilanie produkcji i zagospo­darowywanie wyrobów gotowych w dystrybucji.
  • potrafić znajdować narzędzia do optymalizacji systemu logistycznego oraz zastosować rachunki kosztowe opisujące system logistyczny.

Szkolenie kierowane jest do osób, które w firmach zajmują się planowaniem i zarządzaniem strategicznym i operacyjnym w zakresie logistyki – (właściciele, prezesi i dyrektorzy, księgowi, pracownicy obszarów kosztowych i controllingu, kierownicy poszczególnych obszarów logistycznych szczebla operacyjnego).

Polecamy również: