Zarządzanie łańcuchem dostaw

Szkolenia ogólnologistyczne

Zarządzanie łańcuchem dostaw

2-dn. - 16h lekcyjnych

Zapotrzebowanie na wykwalifikowanych menedżerów łańcuchów dostaw i pracowników integrujących zarządzanie rozproszonymi komórkami organizacyjnymi pionu logistyki, potęguje się wraz ze wzrostem postrzegania roli i znaczenia procesów logistycznych w sprawnym zarządzaniu przedsiębiorstwem i łańcuchami dostaw do klienta. Poszukiwani są menedżerowie, którzy potrafią objąć całokształt procesów koordynujących wzrost wartości dodanej w łańcuchu zaopatrzenia i dystrybucji przedsiębiorstw oraz w ich kooperacji z podmiotami otoczenia rynkowego. Całokształtem działań logistycznych w ramach procesów biznesowych łańcucha dostaw należy tak sterować, by przedsiębiorstwa mogły szybko, skutecznie i elastycznie reagować na wszelkie zmiany zachodzące na rynku.

Cele szkolenia:

  • Zapoznanie uczestników szkolenia z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw, metodami zarządzania przepływem materiałów, metodami oceny funkcjonowania łańcucha z perspektywy operacyjnej i finansowej.

Metryczka szkolenia

  • 08-09/06/2017
  • 27-28.09.2017
  • 28-29.11.2017
  • Poznań
  • 2-dn. - 16h lekcyjnych
  • A: 1300.00 PLN+ 23% VAT
  • B:1050.00 PLN+ 23% VAT

Rezerwuj on-line!
Wprowadzenie do zarządzania łańcuchem dostaw
??
    Rola i zakres działań składowych w łańcuchu dostaw.
    • podstawowe pojęcia zarządzania logistyką i zarządzania łańcuchem dostaw,
    • zarządzanie przepływem rzeczowym, informacyjnym i finansowym na poziomie przedsiębiorstwa,
    • współpraca partnerów w łańcuchu dostaw i podstawowe działania w logistyce i łańcuchu dostaw.

    Mapowanie działań w łańcuchu dostaw.
    • model łańcucha dostaw; struktury planowania, sterowania kontroli; model referencyjny procesów łańcucha dostaw SCOR – Supply Chain Operations Reference-model,
    • modelowanie procesów w łańcuchu dostaw.

    Integracja łańcucha dostaw.
    • czynniki integracji łańcucha dostaw,
    • bariery i problemy integracji przedsiębiorstw i sprawnej obsługi przepływów w łańcuchu; analiza przyczyn problemów,
    • wady i zalety łańcuchów dostaw oraz przyczyny i skutki ich złego funkcjonowania.

    Wpływ zarządzania logistyką i łańcuchem dostaw na uzyskanie przewagi konkurencyjnej i tworzenia wartości dla klienta.
    • strategie przewagi konkurencyjnej,
    • wpływ zarządzanie łańcuchem dostaw na poziom obsługi klienta – kryteria oceny, czynniki, standardy i mierniki poziomu obsługi klienta.
Konfigurowanie łańcucha dostaw
??
    Łańcuchy dostaw w konfiguracjach MTS, ATO, MTO ETO.
    • czas dostarczania, czas realizacji zamówienia i czasem reakcji,
    • różne kategorie czasu realizacji (pozyskania, produkcji, dystrybucji, dostarczenia, zamówienia),
    • konkurencja czasem, kompresja czasu,
    • czynniki wpływu na czas realizacji zamówienia.

    Planowanie lokalizacji w łańcuchu dostaw.
    • metoda środka ciężkości – wariant popytowy, wariant popytowo-podażowy.

    Zarządzanie jakością w łańcuchu dostaw.
    • definiowanie jakości,
    • kompleksowe zarządzanie jakością TQM,
    • cykl PDCA
    • diagram Ishikawy.

    Zarządzanie projektami w łańcuchu dostaw
    • definiowanie projektu
    • budowa diagramu sieciowego projektu
    • tworzenie harmonogramów realizacji prac projektowych
    • zastosowanie teorii ograniczeń w zarządzaniu projektami.

Zarządzanie operacyjne łańcuchem dostaw
1h
    Wprowadzenie do zarządzania operacyjnego łańcuchem dostaw.
    • cykl planowania, cele biznesowe, cele logistyczne,
    • analiza wyników operacyjnych działania łańcucha – wydajność planowana i rzeczywista, sprawność, poziom wykorzystania zasobów logistycznych,
    • analiza niezawodności działania łańcucha dostaw i jej ocena parametryczna.

    Planowanie sprzedaży i operacji SOP w łańcuchu dostaw.
    • definiowanie planu sprzedaży i operacji,
    • planowanie SOP w wariancie wyrównanym, dostosowawczym, mieszanym.

    Planowanie zapotrzebowania dystrybucji.
    • struktura sieci dystrybucji,
    • metoda DRP.

    Planowanie produkcji.
    • tworzenie głównego harmonogramu produkcji w wariancie na zamówienie, na magazyn, mieszany,
    • bilansowanie zadań i obciążenia zasobów.

    Planowanie potrzeb materiałowych.
    • struktura wyrobu,
    • metoda MRP.

    Zarządzanie zapasami w łańcuchu dostaw.
    • struktura zapasu,
    • podstawowe modele zarządzania zapasami,
    • zarządzanie zapasami w warunkach rozproszenia zapasu,
    • mierniki i wskaźniki w obszarze zarządzania zapasami,
    • efekt przyspieszenia (sygnały Forrester’a) i wpływ na łańcuch dostaw; działania redukujące niepewność i ryzyko w łańcuchu dostaw.

Analiza ekonomiczna i wynik finansowy zarządzania łańcuchem dostaw
??
    Wprowadzenie do analizy finansowej.
    • centra przychodów i kosztów,
    • analiza wyniku finansowego,
    • wpływ integracji działań logistyki na przychody ze sprzedaży i koszty.

    Przykładowe analizy finansowe.
    • finansowa analiza wskaźnikowa łańcucha dostaw,
    • próg rentowności,
    • dźwignia operacyjna łańcucha dostaw,
    • model analizy piramidalnej DuPonta zarządzania łańcuchem dostaw,
    • rachunek kosztów działań.

Systemy informatyczne w zarządzaniu łańcuchem dostaw
??
    Rola informacji i systemów IT w łańcuchu dostaw
    • potrzeby informacyjne w łańcuchu dostaw,
    • różnice między potrzebami na poszczególnych poziomach organizacyjnych,
    • usprawnienie przepływu informacji w łańcuchu dostaw.

    Systemy elektronicznej wymiany danych w łańcuchu dostaw
    • standardy globalne,
    • elektroniczne platformy współpracy.

Uczestnik pozna:

  • podstawowe pojęcia z dziedziny zarządzania łańcuchem dostaw,
  • podstawowe metody zarządzania przepływem materiałów w łańcuchu dostaw,
  • wskaźniki i mierniki oceny przedsiębiorstw i procesów funkcjonujących w łańcuchu dostaw,
  • rozwiązania IT wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw.

Szkolenie skierowane jest do menedżerów wyższego i średniego szczebla oraz analityków i strategów łańcuchów dostaw, dyrektorów, kierowników i specjalistów ds. logistyki w przedsiębiorstwach, planistów oraz koordynatorów elastycznych i zintegrowanych łańcuchów dostaw, kierowników, planistów i specjalistów poszczególnych odcinków zarządzania logistyką przedsiębiorstwa – zarządzających:

  • obsługą klienta,
  • zakupami i zaopatrzeniem,
  • zapasami,
  • logistyką produkcji i przepływem materiałów,
  • magazynem i gospodarką magazynową oraz systemami składowania,
  • transportem i spedycją,
  • sprzedażą i dystrybucją,
  • controllingiem logistyki oraz optymalizacją i efektywnością wykorzystania zasobów.

Polecamy również: