Zarządzanie procesami logistycznymi

Szkolenia ogólnologistyczne

Zarządzanie procesami logistycznymi

2-dn. - 16h lekcyjnych

Szkolenie prezentuje rolę strategii w planowaniu i realizacji procesów logistycznych, przedstawia przebieg tych procesów, sposoby ich projektowania, odwzorowywania i oceny sprawności. Pokazuje również sposoby i metody kalkulacji niezbędnych potencjałów do realizacji procesó i kierunki poszukiwania optymalnego ich funkcjonowania.

Cele szkolenia:
Zapoznanie z istotą i treścią procesów logistycznych, strategiami jakie nimi rządzą, zasadami i procedurami planowania i wdrażania procesów logistycznych w łańcuchach dostaw, metodami oceny kosztowej procesów i zadaniami controllingu w tym zakresie, przygotowaniem i wdrożeniem zmian w łańcuchach dostaw przedsiębiorstwa.

Rola strategii w zarządzaniu procesami.
  • procesy w przedsiębiorstwie i łańcuchach dostaw,
  • definiowanie i cel procesu,
  • analiza i pomiar procesu,
  • efektywność procesu,
  • określenie macierzy rynków dla produktów,
  • określenie głównych strategii zaopatrzenia i dystrybucji,
  • ustalenie krytycznych czynników sukcesu,
  • modelowanie głównych procesów w pełnym łańcuchu dostaw,
  • analiza istniejących procesów logistycznych.
Uwarunkowania organizacyjne zarządzaniu procesami.
  • budowanie i zmiany struktur organizacyjnych zarządzania procesami,
  • elastyczne kompromisy – proces, struktura organizacyjna i system informatyczny wspomagania zarządzania,,
  • organizacja systemu zarządzania procesami,
  • budowanie kompetencji procesowych.
Mapowanie procesów.
  • określenie portfela procesów i ich celów,
  • dokumentowanie i opis procesu,
  • dokumentowanie procesów – procedury i instrukcje procesów,
  • projektowanie przebiegów (marszrut) procesów i wymaganych zasobów,
  • kompetencje i obowiązki właściciela procesu.
Optymalizacja procesów.
  • definiowanie dysponowanych zasobów i bilansowanie różnic – określenie wymaganego potencjału,
  • poszukiwanie zakłóceń i braku optymalizacji procesów,
  • definiowanie zmiany na podstawie potrzeb i sygnałów,
  • analiza lokalizacji procesów i zasobów,
  • określenie koncepcji zmian w procesach logistycznych,
  • planowanie zmian w procesach,
  • reinżynieria procesów i wdrażanie zmian,
  • zarządzanie stabilizacją procesów po wprowadzeniu zmian.
Mierniki.
  • kontrola efektywności procesów i zwrotu inwestycji w procesy,
  • definiowanie audytu procesów logistycznych,
  • pomiar efektywności procesów logistycznych,
  • system raportowania procesów.
Warsztaty.
  • opracowanie mapy procesu zaopatrzenia, wytwarzania i dystrybucji na podstawie założenia podanego przez prowadzącego,
  • kalkulacja zasobów niezbędnych do realizacji procesów,
  • kalkulacja kosztów realizacji procesów,
  • analiza zmian i dynamiczne modelowanie procesów.

Uczestnik szkolenia

  • nabędzie umiejętności zastosowania właściwych narzędzi niezbędnych do projektowania, optymalizacji i przebudowy procesów logistycznych w łańcuchu dostaw przedsiębiorstwa,
  • pozna przebieg zmian organizacyjnych i sposoby ich wdrażania w firmie.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób zajmujących się planowaniem procesów logistycznych oraz ich przebudową i reorganizacją.

Polecamy również: